Vecka 11

Idag när jag vaknade var jag på så bra humör att det kändes som att inget kunde gå fel. En sån dag inträffar inte nödvändigtvis så jätte ofta tyvärr. Men vad händer? Jag stiger upp ur sängen och kollar ut genom fönstret, vad ser man - SPÖREGN. Hela dagen är förstörd, min planerade löptur, mina långpromenader med hundar. ALLT borta, det här var ju min lediga dag. Jag blir och är fortfarande sur men har ändå tänkt att träna idag. Lite styrketräning förutom sen tidigare planerade 2x30 min intensiv löp. blir nog bra tror jag. Det har en bra variation och det passar bättre att stanna inomhus idag. Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder, existerar inte just nu.

Styrketräningen som jag kör är allt som allt nio övningar som tränar nästan hela kroppen. De är förhållandevis enkla men ganska jobbiga beroende på hur tränad man är. Man kan alltid öka antalet repetioner och minska på vilan om man vill ha en ordentlig genomkörare, eller så gör man som man känner för. Men hur som helst passet ser ut som följer.

1. Sit up (mage) - 3 set - 10 repetioner (dvs 10x3 med 30 sek vila mellan varje omgång)
2. Back up (ryggträning) 3 set, 10 rep
3. Lätt armböjnbing/sträckning (arm+axlar+bröst) 3 set 10 rep
4. Dips (triceps, baksidan av armen) 3 set 10 rep
5. Högt på tå (vader) 3 set 10 rep
6. Knäböjning (ben) 3 set 10 rep
7. Set up (ben) 3 set 10 rep
8. Utfall (ben) 3 set 10 rep
9. Upphopp (benmuskulatur) 3 set 10 rep

Man kan naturligtvis blanda och mixa hur man vill med olika övningar som man tycker om. Det viktigaste är att man känner efter och lyssnar på kroppen. Och tänk på att stretcha innan och efter!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0