Vecka 1

Hejhopp!

Igår var det inte mindre än 4 månader kvar tills det dags för mig att tävla och det firade jag naturligtvis med ett spontant löppass. Temperaturen låg på varma(!?) -10 grader och med rätt kläder dvs underställ och halsduk&mössa så gick det bra får jag lov att säga. Tänkte jag skulle bege mig ut i kväll också nu när en ny vecka är här.
Förresten så kontaktade jag Spark i baken igår så här skrev jag:

Hej! Tror du att det är möjligt att komma under 33 minuter för en som annars brukar springa på 37-38? Jag är 18 årig tjej som varken röker eller dricker alkohol och äter hyfsat hälsosamt? Jag har 4 månader på mig till min tävling. Vore roligt om du kunde kommentera!
Mvh Sofia

Hej Sofia! Klart att du kan. Du verkar motiverad, och med bra träning och bra tävlingsanda kommer det att gå vägen. Lägg gärna in en hel del intervallträning så att du får upp din fart när du springer. Variera gärna intervallerna. Du kan exempelvis springa på ordentligt i 1 km och sedan springa långsammare i 500 m, sedan upprepar du det några gånger. Du kan även springa 400 m och sedan vila en minut innan du kör igen. Låt fantasin flöda. Tycker även att du kan köra en del backträning. Stort lycka till

Det är himla roligt att få respons på träningsupplägget och hon gav mig råd som definivt kommer att ta till mig! Närmare bestämt ikväll. Då går jag upp till Tollestadbacken i Kil och kör backintervaller. Cant wait!

Men först är det skolan och sedan hem och plugga biologi och kemi. Jag vet att det här är en träningsblogg men jag måste bara få säga att jag fick tillbaka mitt samhällsprov idag och jag fick VG +. Med andra ord det här en bra dag! :)

 /Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0