Dagen efter

Nu är nästan exakt 24 timmar sedan jag sprang Startmilen, det gick bra tycker jag. Men det var ganska kallt i Örebro och det spelade en ganska stor roll för de flesta tror jag. Banans start och mål gick vid Universitet och sträcktes sig runt bostadsområdet i Almby. De första två kilometerna gick fort för mig, kanske lite väl fort, för sedan vid trean fick jag håll och var tvungen att sakta ner på farten när det gjorde som ondast. Resten av banan var en kamp mot kroppen och mjölksyran. De sista 300 meterna mot mål på löparbanorna bakom universitetet var en riktig plåga. Men det är ruskigt skönt att ha det gjort i alla fall. Sitter och har träningsvärk i lårena nu, skönt är det faktiskt.
Både min mamma och mormor följde med mig på den lilla utflykten och jag bjöd på middag efteråt som tack för att de ville åka med.
Sammanfattningsvis så var det en trevlig dag i Örebro! Jag har förresten anmält mig till Vårruset i Karlstad den 20:e maj och jag ska försöka få mamma att springa med.



Bild från www.ifstart.se där finns mer bilder och resultat.

Jag är i mitten med vit mössa och nr 209.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0