Vecka 43...

När jag tränar styrketräning så brukar det bli så att jag ofta tränar hemma pga tidsbrist. Men det är faktiskt ganska roligt för då får man använda fantasin litegrann.
T.ex så brukar jag göra step-ups i trappan istället för på en step-bräda som man brukar göra på gymmet.
En annan sak man kan göra armhävningar, - händerna bakom ryggen mot sängkanten med hälarna i golvet.
Det funkar faktiskt bättre än man tror!

Så här brukar det se ut när jag tränar styrka:

* Upphopp - bra explosivitetträning. kondition
* Situps - raka, sneda. Gör så många man orkar.
* Knäböj - tänk på att inte gå ner allt för djupt och att hålla knäna rakt ovanför tårna/foten. 
* Utfall - För extra vikt kan man t.ex. hålla i ett par hantlar.
* Plankan - en klassiker. Man ligger på mage med tårna i golvet och ställer sig med armbågarna och underarmarna i golvet och håller så länge man orkar. 2 ' 45 sek.
* Mag och rygg träning - vet inte riktigt vad jag ska kalla den här övningen för, men det går ut på att man ligger på mage. Och att man ska röra foten med handen diagonalt över ryggen. Det blir lite som en sned situps fast tvärtom.
* Armhävningar - på knä eller tå. Gör så många man orkar.

Styrketräning hemma kan varieras i oändlighet bara man ser möjligheterna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0