Vecka 42

Fick för någon vecka sen en fråga som jag inte kunde ge något rakt svar på nämligen, vad är hälsa?
Hälsa är någoting som består av så himla många olika delar. Man kan inte tro att bara för att man tränar så mår man automatiskt bra, utan det krävs mer än så. Men träning har absolut en stor del i det.
Här är några saker som för mig kännetecknar en god hälsa:
* Träning, att röra på är för mig så himla skönt och roligt.
* Bra MEN god mat, man får faktiskt vara onyttig ibland!
* Vänner och familj. Sociala relationer är a och o helt enkelt. Får man inte prata och skratta av sig så mår man inte bra.
* Sömn. I dagens stressade samhälle får vi allt för lite sömn tycker jag men försöker att sova åtminstonde 6-7 timmar per natt i alla fall.
* Fritid, man behöver få göra något kul emellanåt och tänka på annat och inte bara gräva ner sig skola och jobb.

Veckans träning:
Idag, tisdag: Promenad, styrketräning återkommer med mer info om det.
Torsdag, hälsopedagogik, volleyboll står på schemat.
Lördag, löpning 30 minuter intervaller.

Som ni märker så avviker jag från träningsschemat men jag känner att jag måste få variera mig lite och göra något annat än löpning. Men på lördag så blir det intervaller!

So long /Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0